Europese cloud provider Interoute opgenomen in wereldwijde Gartner rapport ‘Critical capabilities for Public Cloud IaaS’

Amsterdam, 24 oktober 2017Interoute, wereldwijde cloud en netwerk provider met hoofdkantoor in Europa, is opgenomen in het Gartner rapport van oktober 2017 – Critical Capabilities for Public Cloud Infrastructure as a Service, Worldwide. De wereldwijde IaaS markt zal het naar verwachting erg goed doen de komende vijf jaar en Gartner verwacht dat deze zal toenemen met 36,6% in 2017 om te komen tot een bedrag van $ 34,7 miljard. Het jaarlijkse rapport biedt bedrijven een onpartijdige evaluatie van de sterke kanten en mogelijkheden van public cloud IaaS leveranciers.

Interoute behaalde de vierde hoogste score van de 15 internationale cloud providers die Gartner beoordeelde in de use case voor algemene zakelijke applicaties. Volgens het rapport ‘bevat deze use case alle toepassingen die niet voor de cloud ontworpen zijn, maar die in virtuele omgevingen kunnen draaien. "

Martijn ten Kate, countrymanager bij Interoute: "Ons vermogen om de cloud- en netwerkinfrastructuur te integreren met bedrijfsomgevingen, legt de basis voor een succesvolle digitale transformatie. In combinatie met onze Edge SD-WAN-oplossing ontstaat er een internationaal applicatieplatform van een Europese aanbieder die erkend wordt als een van de beste ter wereld."

Interoute biedt klanten 17 virtuele data center cloud zones over de hele wereld. Hierdoor kunnen applicaties dichter bij gebruikers worden gedistribueerd, waardoor latency en geografische diversiteit worden beperkt, waardoor bovendien de vereisten van de soevereiniteit van gegevens worden ondersteund. De Interoute Private Network backbone biedt gratis dataoverdracht voor klanten tussen alle Interoute cloud zones.

Bestaande klanten kunnen rechtstreeks verbinding maken met de Interoute Cloud op meer dan 300 locaties wereldwijd, inclusief grote datacentra van derden. Lokale vestigingen kunnen ook geïntegreerd worden met het platform, waardoor de prestaties van cloud applicaties worden verbeterd, met behulp van het Interoute Edge SD-WAN-aanbod.

Het rapport werd geleid door analist Lydia Leong, met als mede-auteurs Dennis Smith, Raj Bala en Craig Lowery.

Het Gartner rapport Critical Capabilities voor Public Cloud IaaS, Worldwide kan hier worden gedownload.

Meer details over Interoute en het Enterprise Digital Platform zijn hier te vinden.

Gartner disclaimer
Gartner beveelt geen leveranciers, producten of diensten aan die in zijn onderzoeksrapporten worden beschreven. Ook adviseert Gartner technologiegebruikers niet om alleen de leveranciers met de hoogste beoordelingen te selecteren. Onderzoek publicaties van Gartner bevatten de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en moeten niet worden opgevat als feiten. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, inclusief garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over het rapport

"De beoordeling voor dit Critical Capabilities rapport is afgeleid van recentelijk onafhankelijk Gartner onderzoek op de cloud IaaS markt. Elke leverancier reageerde in detail op een uitgebreide onderzoeksvragenlijst met betrekking tot de zakelijke en technische kenmerken van hun cloud-IaaS-aanbod. Gartner-analisten testten diensten, beoordeelden service documentatie, correspondeerden met de leveranciers over de details van bepaalde aanbiedingen en voerden referentiecontroles uit met eindgebruikers. Gartner heeft ook in 2016 en 2017 duizenden klantonderzoeken uitgevoerd met potentiële en huidige klanten van de publieke cloud IaaS. Momenteel voert het meer dan 1.000 van dergelijke vragen per kwartaal."